Van Wellington naar Whanganui - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu Van Wellington naar Whanganui - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

Van Wellington naar Whanganui

Blijf op de hoogte en volg isabelle

06 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Wanganui

Een gelukkige driekoningen, vooral voor wie de boon heeft vandaag. En natuurlijk ook een gelukkige verjaardag aan mijn meter, hiep hiep hoera!

Het heeft deze nacht enorm gewaaid in Wellington en ook ’s morgens is het nog niet gedaan (vandaar dat de zee gisteren wat onrustiger was bij onze overzet). Maar, het regent tenminste al niet meer. We krijgen eitjes in de jeugdherberg, zodat we aangesterkt weer de baan op kunnen. Eens we Wellington uitrijden, begint het weer ook te verbeteren: veel zon en opklaringen, minder wind.

We stoppen in Otaki, waar volgens onze reisgids een mooi museum van Maori kunst en ook een prachtig herbouwde Maori tempel/kerk staat. Geen van deze dingen zijn echter te bezichtigen, het museum vinden we zelfs niet. Jammer, dan maar een foto van de voordeur van de Maorikerk.

In Palmerston North bezoeken we het Te Manawa museum, een museum voor zowel kunst, wetenschap en geschiedenis. Op de eerste verdieping is het Rugbymuseum ondergebracht. We lunchen hier ook in de stad en rijden dan verder naar onze eindbestemming: Whanganui. Daar willen we de stoomboot nemen (heeft hier blijkbaar 50 jaar liggen verroesten op de bodem van de Whanganui rivier voor men haar heeft opgeknapt). Jammer genoeg is de boot vanavond privé verhuurd, dus we kunnen pas morgenvroeg om 10u30, wat niet zal lukken in ons programma van morgen. De rivier ziet bruin en er drijven stukken hout en soms hele boomstammen in, ongetwijfeld door de storm van afgelopen nacht.

Vanavond gaan we nog lekker eten en wandelen dan de calorieën er weer af. Kortom een fijne dag!

• 06 Januari 2018 - 11:14

Claudine:

Was door de feestdagen wat achterop geraakt in jullie reisverslagen, heb mijn schade nu 8 gehaald, wat een prachtige reis ! Mooie foto’s, het weer kan niet altijd mee zitten, maar tis veeeeel beter dan hier ! Vele groeten en geniet er nog van !

• 06 Januari 2018 - 11:52

Nancy:

Wind..y Wellington,idd! Regen&wind, niet altijd leuk als je wandelingen maakt, maar wel mooie foto’s van de natuur nadien.
    Aan de foto te zien, staat Daan nog ‘’op scherp’’...met de potloden, en zo te lezen, Isabelle..ben jij ook nog in je nopjes. Nog veel plezier, terug op Noordereiland !
    3koningengroet, Bart&Nancy

• 06 Januari 2018 - 12:25

Arlette:

Daan, mooie T-shirt! Gelukkig is het weer wat beter en kunnen er weer volop van genieten.
    Groetjes!

• 06 Januari 2018 - 18:24

Charles Luc De Wispeleir:

Mooie foto's van de driekoningen dag . De poezen zijn hier ook zeer druk nochtans geven ze geen winderig weer op. Geniet en ontspan . Groetjes Luc en Lieve