van Stellenbosch naar Cederberg - Reisverslag uit Cederberg, Zuid-Afrika van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu van Stellenbosch naar Cederberg - Reisverslag uit Cederberg, Zuid-Afrika van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

van Stellenbosch naar Cederberg

Blijf op de hoogte en volg isabelle

13 November 2018 | Zuid-Afrika, Cederberg

Gisteren was een dagje reizen, vandaar geen foto’s en verslag. Vroeg opstaan, maar we zijn heel vlot op de luchthaven van Jo’burg geraakt. Tijd genoeg om de auto in te leveren en zelfs nog iets te eten. Na een vlucht van 2u landen we in Cape Town, halen onze auto op en rijden naar ons hotel in Stellenbosch. Normaal een half uurtje rijden, maar we hebben meer dan een uur vast gezeten in de file op de N2, omdat er een dodelijk ongeval gebeurd was. We herberekenen onze route en rijden richting Stellenbosch via een kleinere, idyllische baan, waarlangs talloze wijnhuizen liggen. Een prachtig zicht op de velden met wijnranken en de bergen op de achtergrond. ’s Avonds in het centrum héél lekker en uitgebreid gegeten en gedronken voor 40 euro! Ja, dat is voor twee personen…
Vanmorgen bezoeken we eerst een wijnhuis, met de grappige naam “Rust en Vrede”. Het was een heerlijke tasting van lekkere rode wijnen. Wel iets duurder dan we gewoon zijn (in Zuid-Afrika), maar zeker de moeite. We besluiten door te rijden naar Cederberg, en krijgen een kleine paniekaanval. Waar we gisteren op de Maps.me een rijtijd van 3u30u hadden gekregen, krijgen we nu maar liefst 6u30, ook op de TomTom. Dan zou betekenen dat we in het donker toekomen, want het is ondertussen al 12u. Vertrekken dan maar, en onderweg genieten van het mooie berglandschap… Het begin van de route gaat vlot, maar de laatste 40km is een gravelbaan, die we nauwelijks aan 30km per uur kunnen doen. Al bij al valt het mee, en arriveren we om 17u15 in een bijzondere omgeving, rotsen, vlakte en daartussen onze luxehut. We schrijven ons alvast in voor de activiteiten vanavond en morgen. We hebben er zin in!

• 13 November 2018 - 16:33

Vermeir Rosalia.vermeir@hotmail.com En Agnes:

Wat een wondermooie Britten natuur en een pracht aan kleurrijke lichtspeling. Allicht heerlijke wijnen te proeven. Gunstig eten voor deze prijs,hier kunnen we alleen maar van dromen. Geniet ervan.Groetjes

• 13 November 2018 - 16:34

Ma En Pa:

Mooie foto's en prachtige reis. Hier alles ok dus geen zorgen maken en genieten van jullie reis. Groetjes van ons

• 13 November 2018 - 16:38

Arlette:

Dag Daan en Isabelle,
    Wat een boeiende tocht door een afwisselend landschap en verrassende omstandigheden.
    Geniet van jullie charmante luxehut en activiteiten. Heel veel groetjes.

• 13 November 2018 - 17:32

Nancy:

Hallo Isabelle&Daan, prachtige zichten hoor! En wat een leuke slaapplaats! Zo helemaal in die rotsen met alweer een adenbenemend uitzicht, geniet volop!
    Greetz,Bart en Nancy

• 14 November 2018 - 14:29

Anja:

Owwww, waanzinnig mooie beelden, fijn om zo mee te reizen!
    Ik EIS wel méér foto's waar de fotografe opstaat!