Van Hluhluwe naar Durban - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu Van Hluhluwe naar Durban - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

Van Hluhluwe naar Durban

Blijf op de hoogte en volg isabelle

09 November 2018 | Zuid-Afrika, Durban

Omdat we gisteren niet veel konden/mochten doen, beslissen we om vandaag veel dingen te doen.
We vertrekken nog maar net uit onze lodge of we kruisen een bende bavianen die voor onze wagen de straat over steken. Grappige beesten hoor!
Allereerst naar het Emdoneni Cheetah project. Daar hebben ze cheetah, caracal, serval en de Afrikaanse wilde kat. Leuk om eens van dichtbij te zien en sommigen te kunnen aaien. Alle katten zijn toch grotendeels hetzelfde: slapen, geaaid willen worden en op tijd en stond wat eten, want anders gaan ze “spelen”. Een aantal katten werden opgenomen in het verblijf, nadat hun baasjes ze afgestaan hebben. Mensen denken blijkbaar dat je ook grote katten als huisdier kan houden. Jammer voor de Jack Russel die huisgenoot was van Diego de caracal. Grote katten, grote schade…
Om 14u worden we op de boot verwacht in Sint-Lucia om door het Isimangaliso Wetland Park te varen. Want daar hebben ze baai veel (= heel veel) nijlpaarden en (nijl) krokodillen. Nijlpaarden kunnen enorm geeuwen, en hebben enorme tanden. Daan toont waar de tand hoort te zitten. We zien zelfs een zeearend en gele rietwevers. De mannetjes rietwevers maken een nestje (is de bol in het riet) en de vrouwtjes komen inspecteren.
Vanavond komen we pas om 19u aan in ons hotel in Durban. Het is hier heel druk, blijkbaar omdat het vrijdagavond is, maar we worden hier heel goed ontvangen. We gaan, omdat we nu aan de kust zitten, lekkere vis (kingklip), calamari, rivierkreeftjes, mosselen, … Heerlijk!

• 09 November 2018 - 19:25

Vermeir Rosalia.vermeir@hotmail.com En Agnes:

Ook deze foto's zijn de moeite om te bewonderen. Een land rijk aan boeiende fauna en flora. We zijn nieuwsgierig naar het vervolg, GENIET beide! Groetjes van tantes.

• 09 November 2018 - 21:45

Arlette:

Mooie foto's, dat is pas genieten. Jullie zien er gelukzalig uit te midden van al dat dierengeweld.
    Groetjes en prettige voortzetting van jullie tocht.

• 10 November 2018 - 05:34

Ma En Pa :

Wat een dierentuin! Prachtige ervaring! Mooie foto's. Wel een vermoeiende dag denk ik.