Tortuguero dag 1 - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu Tortuguero dag 1 - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

Tortuguero dag 1

Blijf op de hoogte en volg isabelle

30 September 2019 | Costa Rica, Tortuguero

Vanmorgen worden we aan ons hotel in San José met de bus opgehaald om naar Tortuguero te gaan. We nemen enkel een kleine valies mee, onze grote valiezen laten we achter in het hotel. Iemand zal ze naar het autoverhuurbedrijf brengen waar we ze woensdag, samen met onze wagen, mogen oppikken.

We rijden over de bergen, langs vulkanen en door een natuurpark, om uiteindelijk aan de Caraïbische kust uit te komen. Aan het restaurant waar we onderweg stoppen om te ontbijten is een heerlijke vlindertuin, met poppen in verschillende ontwikkelingsfasen en grote vlinders met een gekke tekening aan de buitenkant en fel blauw aan de binnenzijde.

Voor het laatste uur van de tocht stappen we met ons valiesje over in een boot, want door deze Wetlands lopen geen banen, enkel water en één landingsbaan voor kleine vliegtuigjes. Op zijn minst avontuurlijk en indrukwekkend om zo per boot aan je hotel afgezet te worden.

We vernemen van enkele medereizigers dat het blijkbaar niet zo evident was om zo vlot als wij in Costa Rica te geraken. Mensen die vanuit Londen vertrokken en iemand vanuit Brussel waren minder fortuinlijk: 35u onderweg geweest en bagage niet mee toegekomen. Wij prijzen ons gelukkig dat alles vlot verlopen is!

Op onze kamer worden we verwelkomd door twee verliefde zwanen (of onze handdoeken?). We frissen ons wat op, lunchen en gaan met de boot naar het stadje Tortuguero. Niet veel bijzonders, maar goed voor het toerisme denken we dan. Hier in de buurt zijn veel zwarte mensen, enerzijds vanuit de Caraïben gekomen om hier aan de spoorweg te werken (en dan bleven omdat ze bananenplantages aanlegden), anderzijds zwarte slaven van ontdekkingsschepen, die konden ontsnappen toen hun schip hier averij opliep. En ten slotte veel Nicaraguanen, die de dictatuur daar ontvluchten.

Vanavond vroeg in bed, omdat we morgenvroeg alweer met de boot op ontdekking gaan, deze keer worden we al om 5u10 verwacht in het restaurant.

Slaapwel!

• 02 Oktober 2019 - 01:19

Arlette:

Bedankt om ons te laten meegenieten van Tortuguero.
    Er is jullie niet veel rust gegund!
    Slaap lekker.

• 02 Oktober 2019 - 06:24

Helen:

Prachtige foto's, zeker de laatste

• 02 Oktober 2019 - 06:28

Helen:

Ik mag dus geen emoji plaatsen of mijn bericht staat niet volledig. :-)
    Mooie natuur daar zo te zien, geniet ervan! Al hoop ik wel dat jullie één dezer dagen eens mogen uitslapen.
    Groetjes van ons allen. Xxx

• 02 Oktober 2019 - 08:34

Rosavermeirgmail :

Telkens zo vroeg opstaan, dan is de natuurgebieden de moeite,en de intense kleuren rondom. Welke temperaturen krijgen jullie te verwerken,e de vochtigheid? Is het draaglijker. ,we genieten van de de mooie foto's, GENIET tot later de tantes