Van Tortuguero naar La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu Van Tortuguero naar La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

Van Tortuguero naar La Fortuna

Blijf op de hoogte en volg isabelle

02 Oktober 2019 | Costa Rica, Fortuna

En daar zijn we weer!

Vanmorgen na het ontbijt zijn we nog even naar het strand gewandeld, waar we gisterenavond zijn gaan schildpadspotten. We zien duidelijk vele sporen van schildpadden die eitjes kwamen leggen. We hebben geen kleine schildpadden gezien, enkel een krab. De schildpadden komen namelijk na 60 dagen uit hun ei en lopen dan, als alles goed gaat richting zee. Vermits de zeeschildpadden al van augustus eitjes aan het leggen zijn, zijn er dus ook al die uitkomen en naar zee terug keren.

Deze dag zijn we vooral onderweg geweest. Van Tortuguero met de boot en dan met de bus naar Guapiles waar onze huurwagen en grote valiezen klaar stonden. Van daar was het enkele uren rijden naar Fortuna. Onderweg hebben we een aantal keer in een serieuze bui gezeten, waardoor de ruitenwissers niet meer konden volgen, en er niets anders op zat dan heel traag doorrijden. Opvallend is dat men hier wel super uitgeruste ruitenwissers met meer standen dan normaal kan vinden...

In het laatste uur van de rit wordt het uitzicht gedomineerd door de Arenal vulkaan. Toegekomen in ons hotel worden we verrast door de nabijheid van de vulkaan. Op onze kamer worden we verwelkomd door een handdoeken hart.

• 03 Oktober 2019 - 11:39

Arlette:

Hallo,

Ik zie een dreigende lucht, maar ook mooie handdoeken kunstig geplooid!
    Zo'n ontvangst is wel deugdoend denk ik na een moeilijke tocht.
    Gelukkig stonden de grote valiezen ook klaar, men had dus woord gehouden.
    Geniet van de mooie omgeving op jullie avontuurlijke trip maar wees voorzichtig.

Groetjes van ons.

• 04 Oktober 2019 - 18:18

Veronique:

en ? is de vulkaan deze nacht uitgebarsten ? :)