La Fortuna dag 2 - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu La Fortuna dag 2 - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

La Fortuna dag 2

Blijf op de hoogte en volg isabelle

03 Oktober 2019 | Costa Rica, Fortuna

Vandaag besluiten we de omgeving van de vulkaan (Arenal) en het meer erlangs te verkennen met de wagen. Het Arenal meer is het grootste meer van Costa Rica sinds 1979. Ze hebben toen een deel van de oude stad laten onderlopen om er een stuwdam aan te leggen, die instaat voor 12% van de elektriciteit van Costa Rica.

We besluiten een stuk rond het meer te rijden en dat is inderdaad een heel mooie route. Jammer genoeg komen we onderweg maar twee stopplaatsen tegen om eens een foto te trekken. Nu verstaan we waarom de man van het autoverhuurbedrijf gisteren zei "wees voorzichtig op de baan, want op elk moment kan er een auto stil staan op de baan".

We rijden terug richting ons hotel om de Arenal waterval te bekijken. Na een stevige inkomprijs, wandelen we naar het mooie uitzicht. De waterval is 70m hoog. We besluiten niet de 530 trappen naar beneden (en weer naar boven) te gaan, maar we doen een orchideeën wandeling in de plaats. Jammer dat er maar 2 orchideeën in bloei staan. Anders was het hier zeker de moeite. Ze hebben hier 200 soorten die in Costa Rica voorkomen.

Om onze dag af te sluiten, gaan we genieten van de warmwaterbronnen, waarvan er hier veel in de buurt zijn. Het is een heel rustig 'paradiso' waar niet veel volk aanwezig is, en we dus rustig in alle baden kunnen gaan. Variërend in temperatuur van 27 - 40 graden. Héél warm dus. Aansluitend kunnen we daar iets eten ook, en dan is het tijd om terug naar huis te gaan. Want Isabelle is héél moe...

• 04 Oktober 2019 - 20:08

Rosavermeirgmail :

Is het niet extra vermoeiend met de auto op weg te zijn,,zijn ze goed BEREIKBAAR? ,, DE natuur is wel rijk en spijtig dat de bloei van orchideeën zo klein is ... GENIET ervan samen en neem voldoende rust. Je meter en ik blijven jullie volgen.Groetjes van de tantes .,

• 05 Oktober 2019 - 15:13

Arlette:

Zalig zo’n bad!
    Arenal waterval: konden jullie niet onderhandeling over de prijs?

Geniet van alles en vele groetjes van ons.

• 05 Oktober 2019 - 21:17

Arlette:

Oei foutje... “onderhandelen” natuurlijk...