Auckland dag 1 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu Auckland dag 1 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

Auckland dag 1

Door: isabelle

Blijf op de hoogte en volg isabelle

29 December 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dinsdag 29/12 — Auckland dag 1

We zijn vorige nacht op een ongelukkig moment toegekomen, nl om half drie en onze jeugdherberg was niet open. En daarmee bedoelen we écht niets open: geen deur, geen raam, niets. Genoodzaakt om de nacht buiten door te brengen, installeren we ons aan de achterzijde van het huis onder de veranda (wat toevallig ook de naam is van de jeugdherberg: Verandahs). De volgende ochtend krijgen we onze kamer, een rondleiding en vele verontschuldigingen. Er was blijkbaar iets mis gelopen met het nieuwe systeem, want de sleutel lag klaar, maar de mail met info over hoe we aan de sleutel moesten geraken hebben we niet gekregen… We gaan slapen, eindelijk!
Vanavond besluiten we het rustig aan te doen: we gaan winkelen en ik ga (voor de tweede keer op reis) nog een zelf koken. Het is geen standaard backpackers-maaltijd, zoals een omelet met brood of pasta met kaas of iets dergelijks. Het is een stevige biefstuk met rode wijn en fond, gekookte wortelen en aardappelen en een slaatje met avocado en een zelfgemaakt sausje. Het heeft ons alvast gesmaakt!