Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

Te Anau

Door: isabelle

Blijf op de hoogte en volg isabelle

17 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Zondag 17/1 — Te Anau

Een baaldag, zo’n dag waarop alles tegen zit, komt blijkbaar ook eens voor op reis. Op 50km van de eindbestemming voor vandaag, word ik geflitst (door zo’n flik met zo’n supersonische verrekijker) bij het inhalen van een andere wagen aan zo’n 123km per uur (hier mag je maar 100). Een fikse boete: 170 dollar, graag te betalen voor je het land verlaat.

Aangekomen in de jeugdherberg, en nog niet helemaal bekomen van het flikkenavontuur, blijkt dat ze voor vanavond geen kamer hebben voor ons. Wel voor 27 januari. Jammer, want dan zitten we al in België. De vriendelijke dame regelt ons een andere jeugdherberg, zo’n 10km verderop.

Vermits er niet zoveel te beleven is op zondag, gaan we in Te Anau city wat rondslenteren. Want al bij al is het alweer een prachtige dag met mooi weer. Ik zorg ervoor dat we geen parkeerboete krijgen (klassieke krijtstreepje op de band), en vanaf dan lijkt het geluk toch weer aan onze kant te staan.

• 19 Januari 2010 - 10:49

Mieke:

je kan misschien proberen het eiland te verlaten al zwemmend om je boete te ontlopen?!...Heb het ook eens meegemaakt...175euro boete...nie tof...