Blenheim - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu Blenheim - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

Blenheim

Door: isabelle

Blijf op de hoogte en volg isabelle

11 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Maandag 11/1 — Blenheim

Vermits het hier de wijnstreek is, willen we deze heel graag gaan verkennen en ook een beetje proeven. We gaan op stap met een kaart waarop de lokale vinyards staan (zo’n 46), waarop we redelijk willekeurig er een 6tal aangeduid hebben die we willen bezoeken: The Wine Room (die wijn van 5 wineries laten proeven), Mount Riley (wat er eerder industrieel uit ziet, maar waar ze ons goed verder helpen volgens de wijnen die we lekker vonden), Cloudy Bay (waar we onze picknick opeten en we wel 10 wijnen kunnen proeven), Fromm (waar ze heerlijke rode wijn maken, gerijpt in Franse vaten en met een kurk op de fles ipv een draaidop) en tenslotte Isabel Estate (waar ze ook Tshirts, glazen en posters hebben). We nemen onze tijd, genieten met volle teugen en nemen nog enkele flesjes wijn mee.