Punakaiki - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu Punakaiki - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

Punakaiki

Door: isabelle

Blijf op de hoogte en volg isabelle

13 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Punakaiki

Woensdag 13/1 — Punakaiki

We gaan verder naar het zuiden langs de westkust. Onderweg stoppen we in Westport om naar het steenkoolmuseum te gaan kijken. Dit is een belangrijk deel van de lokale geschiedenis en best leuk om te zien, vooral omdat ze er nog vanalle andere zaken in het museum staan hebben vb. een antieke trein en auto, onderdelen van boten, prullaria van voor de eerste wereldoorlog, …

Vervolgens bezoeken we de lokale brouwerij om bier te proeven en twee plastic flessen te laten opvullen. Volgens de vrouw kunnen we die flessen bij een andere brouwerij laten opvullen. Trouwens heel lekkere biertjes!

Tenslotte komen we toe in Punakaiki waar we kort de omgeving verkennen en al wat mooie rotsen in de zee zien. Wel tof. Bij het avondeten komt er een rare kipachtige vogel onze kruimeltjes oppikken.