Franz Josef naar Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu Franz Josef naar Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

Franz Josef naar Queenstown

Door: isabelle

Blijf op de hoogte en volg isabelle

15 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Vrijdag 15/1 — Franz Josef naar Queenstown

Een lange dag voor de boeg, want we moeten vandaag zo’n 360 km rijden en ‘t een en ‘t ander zien. Eerst bezoeken we Lake Matheson voor een wandeling van anderhalf uur (die we op een uurtje doen) met drie uitkijkpunten op de bergen en het meer. Het beroemde beeld van Mount Cook en Mount Tasman gereflecteerd in het meer krijgen we helaas niet te zien, want er staat net iets te veel wind. Klagen doen we echter niet, want we hebben een schitterend zonnetje vandaag!

Vervolgens wandelen we naar de voet van de Fox Glacier. Prachtig en indrukwekkend! Blijkbaar groeit de gletsjer nog jaarlijks (doordat het hier veel regent en sneeuwt). Echt dicht bij het gletsjerijs wandelen kan overigens enkel onder begeleiding van een gids, en we gaan toch liever zelf op verkenning.

Even voorbij Haast stoppen we de 30 meter hoge Thunder Creek Falls te bewonderen. We pauzeren nadien ook nog even aan Lake Hawea en Lake Wanaka, maar ondertussen zijn er al wat meer wolken komen opzetten, dus we blijven niet te lang hangen en rijden door naar Queenstown.

• 15 Januari 2010 - 19:13

Hielenka:

Echt wel prachtige landschappen daar. Geniet ervan. Bij jullie lijkt die sneeuw echt mooi, bij ons zijn we de sneeuw al echt beu en missen we de zon. Kun je die meebrengen?

• 15 Januari 2010 - 22:10

Julie: