De rest van Coromandel Peninsula - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu De rest van Coromandel Peninsula - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

De rest van Coromandel Peninsula

Blijf op de hoogte en volg isabelle

15 December 2017 | Nieuw Zeeland, Tauranga

De tocht van vandaag is bijna niet vast te leggen met de fotocamera: we rijden van het ene verlaten idyllisch strand naar het andere en ondanks de 130 foto’s die we trokken, hebben we nog het gevoel dat niet alles op foto staat zoals we het gezien hebben. Van de onverwachte stop langs de baan, tot de plaatsen die we écht bezocht hebben, ze waren allemaal zondermeer indrukwekkend: Kuaotumu, Whitianga, Hahei (Cathedral Cove) en Hot Water Beach.

Het is een stevige wandeling van zo’n 45 minuten naar Cathedral Cove, langs sterk stijgende en dalende paadjes, maar zeker de moeite bij aankomst: een rotsblok te midden het strand. Om terug bij onze auto te geraken moesten we dezelfde weg ook wel nog in omgekeerde zin volgen (meer dan 45 minuten). Nadien reden we naar Hot Water Beach: we hebben echter weinig hot water gezien/gevoeld; dus ofwel hebben we niet goed rond gekeken, ofwel was het hoog water (waardoor je het niet kon zien), maar we hebben er in ieder geval wel goed geluncht.

’s Avonds in ons hostel in Tauranga worden we in het Nederlands ontvangen. Opnieuw even wennen aan de backpackers en rondtrekkende jongeren, die op Aiki Noodles of in het beste geval zelf gekookte spaghetti met saus uit potten overleeft. Vooral de biertjes en korte drank ontbreken niet in dit menu… Wij houden het bij een lokale heerlijke steak (van één van de duizenden koeien die we hier al zien grazen hebben) met tomatensalsa en gekookte aardappelen. De lokale aardappelen zijn echter geen aanrader: wit, waterig en zonder smaak… goed, dat hebben we dan ook weer geleerd.

• 16 December 2017 - 11:58

Diederik:

Amai, en niks gedronken om die aardappelen door te spoelen?

• 16 December 2017 - 14:14

Charles Luc De Wispeleiro:

Lekkere biefstuk?

• 16 December 2017 - 15:17

Arlette:

Kookwedstrijd onder de backpackers organiseren? Isabelle jij wint met glans!

• 16 December 2017 - 19:40

Rosavermeir@gmail.com :

Elke keeropnieuw kijken we of er een verslag van jullie is doorgeven. Het doet goed ! Denise en hans wensen jullie veel reisplanner! Blijf genieten. Groetjes