Kerstdag in Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu Kerstdag in Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

Kerstdag in Christchurch

Blijf op de hoogte en volg isabelle

25 December 2017 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Vandaag is het kerstdag, Merry Christmas aan iedereen! En een heel gelukkige 70ste verjaardag mama! Proficiat en maak er een fijne dag van!

Hier is het zweten, de warmste dag tot nu toe: 31°C. Vermits vandaag alles gesloten is, zijn onze opties om dingen te bezoeken heel beperkt. We wandelen door het grote Hagley park, dat prachtig aangelegd is met wandellanen onder bomen, een golfterrein, een speeltuin met zwembad en een enorme botanische tuin, met watertuin, een Nieuw-Zeelandse tuin, prachtige en lekker geurende rozentuin, kassencomplex, fonteinen, … Veel mensen vieren kerstdag door met familie hier te komen picknicken en cricket te spelen.

In de stad vinden we gelukkig één kraampje dat open is, waar we voor weinig geld Thaïs eten en onze dorst lessen. Er rijdt een oude tram voorbij, en nog één, en nog één. We besluiten erop te stappen en krijgen van de tramchauffeur allerlei uitleg over wat we onderweg passeren. Eén terras aan een hotel is open. We besluiten daar iets te drinken en te dineren.

Heel de stad (vooral het centrum) ziet er anders uit dan hoe wij het ons herinneren. Lang niet alle schade van de laatste aardbeving die dateert van februari 2011 is hersteld. De kathedraal is nog ingestort, men heeft pas recent beslist van ze toch te restaureren en niet opnieuw te bouwen. Alle centrumpleinen zijn omheind, het zijn grote bouwwerven waar men duidelijk nog bezig is met bouw- of herstellingswerken. Zelfs de kabouters krijgen er een punthoofd van...

• 25 December 2017 - 09:16

Vermeir Rosalia.vermeir@hotmail.com En Agnes:

Zalige hoogdag! We zijn blij dat her beeld verslag opnieuw jullie tekst kan volgen.Hier is het grauw ,regenachtige dag met veel wind.KLAAR DAT JULLIE KIEZEN VOOR EEN ZOMERSE VERBLIJF, GENIET VOLOP VANDAAG, GROETJES.,,,TOT LATER.

• 25 December 2017 - 10:49

Diederik:

Vrolijk kerstfeest! Groetjes van Casper en Coockie!

• 25 December 2017 - 10:49

Diederik:

Vrolijk kerstfeest! Groetjes van Casper en Coockie!

• 25 December 2017 - 15:23

Arlette:

Deze voormiddag lag de website plat wegens onderhoud, dus probeer ik opnieuw.
    Zalig Kerstfeest voor jullie! Zo is Kerst toch nog een meevaller geworden, vol afwisseling.
    Geniet van het mooie weer en de prachtige natuur. Wij kunnen daar alleen maar van dromen....
    Groetjes, ook van Tim.

• 25 December 2017 - 18:30