Van Christchurch naar Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu Van Christchurch naar Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

Van Christchurch naar Dunedin

Blijf op de hoogte en volg isabelle

26 December 2017 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Het is vandaag Boxing Day, tweede kerstdag. Iedereen, maar dan ook iedereen wil vandaag koopjes doen! Dat merken we in de ongewoon ongeduldige en bij momenten zelfs agressieve rijstijl. Dit resulteert in twee grote ongevallen onderweg: één waar we in de file langs kunnen rijden en één waardoor we een grote omweg moeten maken.

We rijden vandaag een kleine 400 km. Het voelt raar aan, omdat dit het laatste stukje reis was wat we (in omgekeerde richting) 8 jaar geleden hebben afgelegd. We bezoeken opnieuw de Moeraki Boulders en merken dat steeds meer mensen de stenen op het strand ontdekken. Als er dan ook nog een bus met Aziatische toeristen wordt gelost betekent dit dat we steeds meer nieuwe poses op, rond, aan, … de ronde stenen moeten aanschouwen, en dat terwijl wij net de stenen in “hunne pure” (zonder volk!) willen trekken. Daan helpt even om iedereen af te schrikken, en zo zitten er toch wat leuke foto’s tussen.

Vanavond koken en eten we lekker in ons motel in Dunedin. Omdat het hier af en toe een stevige vlaag doet, beslissen we om er een rustige avond van te maken.

• 26 December 2017 - 09:42

Vermeir Rosalia.vermeir@hotmail.com En Agnes:

Wat raar het lijken reuze schildpadden die samen op het strand zijn .Een extra zitplaats om de zee en strand te bekijken .Zo kijken en volgen we. Groetjes

• 26 December 2017 - 11:25

Arlette:

Spectaculair die stenen, nog nergens gezien!
    Het kan daar dus ook regenen, laat het jullie maar smaken en geniet van de hartverwRmende avond.