Tongariro vanuit de lucht en de Waitomo grotten - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu Tongariro vanuit de lucht en de Waitomo grotten - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

Tongariro vanuit de lucht en de Waitomo grotten

Blijf op de hoogte en volg isabelle

09 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Raglan

Vandaag hebben we het allemaal gedaan… vanmorgen begonnen we rustig met een natuurwandeling in Tongariro National Park, tot aan een riviertje (met gletsjerwater) en terug. We trokken fantastische foto’s van de bergen en de omgeving (waaronder Tongariro Chateau, een hotel gebouwd in 1920, aan de voet van de berg).

Dit alles in afwachting van onze vlucht met Mountain Air om 13u, waarmee we rond de vulkanische kraters van Mt Tongariro zullen vliegen. Het is een klein vliegtuigje, waar de piloot en ik vooraan zitten en Daan achteraan (veel meer plaats is er niet). Het ganse avontuur duurt slechts een 20-tal minuten, maar het zicht vanuit zo’n vliegtuigje, zo dicht tegen de bergen is indrukwekkend. We zien achtereenvolgens de Te Maru Craters, de Blue en Emerald Lakes, de Red Crater en de Tama Lakes. Absoluut een onvergetelijke ervaring!

We bekomen even en rijden door naar Waitomo waar we een gegidste wandeling (met boottocht) geboekt hebben in de Glowworm Caves. De boottocht waarbij we in het donker en absolute stilte door de grot drijven, met boven ons oneindig veel groene kleine lichtjes die bewegen en twinkelen was nu mooier dan we ons van vorige keer herinneren. Wel jammer dat we in heel de grot en vooral van de gloeiwormen geen foto’s mogen trekken. We hebben wel een ‘grappige’ foto gekocht als herinnering.

Vanavond logeren we in Raglan in een ‘eco retreat’ in een treinwagon. ’t Is hier blijkbaar dé jeugdherberg voor surfers. Voor ons is het de laatste stop voor Auckland. We bekijken straks nog wat we morgen kunnen doen, voor onze laatste dag in Nieuw-Zeeland.

• 09 Januari 2018 - 23:40

Arlette:

Dit zal wel een onvergetelijke ervaring geweest zijn. Geniet nog van jullie laatste dag in NZ.
    Groetjes.

• 10 Januari 2018 - 05:39

Nancy:

Amai...daar was ik toch graag bij geweest! Echt geen plaats meer in dat vliegtuigje? Prachtig! Ook al loopt de vakantie op zijn einde, jullie hebben al fantastische momenten beleefd, telkens je de verslagen en foto’s bekijkt...waan je je terug in NZ! Een kostbaar geschenk! Morgen dubbel-genot gewenst! En...een veilige, vlotte terugreis naar het zonnige België...
    Lieverdeliefs, Bart&Nancy

• 10 Januari 2018 - 06:53

Claudine:

Bijna terug huiswaarts, maar met onvergetelijke mooie herinneringen, kom veilig thuis en tot ziens in ons Belgenland ! Claudine x

• 10 Januari 2018 - 08:43

Helen:

Wat prachtige natuur daar! Geniet van jullie laatste dag daar en we wensen jullie een vlotte terugreis.
    Groetjes van ons allen

• 10 Januari 2018 - 08:59

Charles Luc De Wispeleir:

Dat is wel een mooi ervaring als afsluiter van nieuw Zeeland. Kom veilig thuis.groetjes en miauwen van Casper en cookie.ma en pa

• 10 Januari 2018 - 19:52

Lies:

Machtig! De laatste foto is zeer mooi. Leuk om deze reiservaring van achter mijn scherm mee te volgen. Hier beginnen de dagen al te lengen. Groetjes, Lies