van Hermanus naar Capetown - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu van Hermanus naar Capetown - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

van Hermanus naar Capetown

Blijf op de hoogte en volg isabelle

16 November 2018 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De kortste afstand rijden vandaag, maar 150km. Dus besluiten we een kleine omweg te maken langs Betty’s Bay. De eerste stop is aan Harold Porter National Botanical Garden voor een korte wandeling tussen de bergen en mooie planten. De volgende stop is een pinguïnreservaat nabij Stoney Point. Allebei heel erg de moeite! We zien natuurlijk ook andere vogels, salamanders en dassies.
Aangekomen in Kaapstad, checken we in bij onze Guesthouse, waar we de laatste twee nachten zullen doorbrengen. De afstanden in Kaapstad zijn wat te groot om te voet te doen. Bovendien is het erg bergachtig (ah ja, die tafelberg). We besluiten eerst naar de kabelbaan te gaan om ons naar de top van de tafelberg te brengen. Jammergenoeg zijn ze voor vandaag gesloten, omdat er te veel wind staat. Als je ziet in welke bakjes je naar boven moet gaan, en hoe stijl het is, vinden we het niet zo erg dat ze niet kabelen bij wind! Maar ook vanop de helft van de berg hebben we al een mooi zicht op de stad. We gaan dan maar naar het V&A Waterfront. Een enorm shoppingcenter waar altijd vanalles te doen is, binnen en buiten. Zo kunnen we de laatste spullen die we nodig hebben inslaan. Morgen nog een dagje Kaapstad, en dan beginnen we al te denken aan terug keren.

• 16 November 2018 - 18:21

Nancy:

Zo lief dat die pinguïns eruit zien, die oogskes, geweldige foto’s Bella!
    Terugkeren? Nu al, ...waarom? Het zal hier vanaf morgen amper nog 5° zijn....en de muggen zijn er ook nog. En ook al is belgenland niet slecht...er zijn koetjes, paardjes, lammetjes...maar Ale, de 2poestjes in Gent zullen jullie missen...t’is oké dan.
    Maar eerst nog wree van genieten è!
    Liefs

• 16 November 2018 - 19:56

Arlette:

Een mooie reis die jullie niet snel zullen vergeten. Geniet morgen nog van de laatste dag in Kaapstad. Tot binnenkort.

• 17 November 2018 - 04:13

Ma En Pa:

Dat gaat nogal een fotoboek worden! We zien jullie graag terug thuis om veel meer verhalen want die zullen er zeker zijn.groetjes ma en pa