Sydney dag 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu Sydney dag 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

Sydney dag 2

Door: isabelle

Blijf op de hoogte en volg isabelle

04 December 2009 | Australië, Sydney

4 december 22u. Vandaag een luilekkerdag. We hebben lekker lang uitgeslapen en zijn om 6 uur opgestaan. We hebben een tijd gewacht op Daans valies en die is vanavond gelukkig geleverd. Dus alles is terecht om onze reis goed verder te zetten.
The Operahouse van Sydney is bij lange na niet zo wit als ze ons willen doen geloven op foto. De buitenkant is vooral afgewerkt met beigekleurige tegeltjes. Wanneer echter de zon er fel op zit, krijg je op je fototoestel een effen wit beeld. Niettegenstaande is het een indrukwekkend bouwwerk om in rond te lopen. We hebben er nog geen opera beluisterd. De Harbourbridge is ook mooi om vanop een afstand te bekijken. Een 3,5 uur durende beklimming om op de top van de brug te raken is er dan weer over. We hebben wel de tijd genomen om aan de Rock wat rond te slenteren en de 'nurse road' te volgen.
The Australian museum is de moeite om eens te bezoeken, er is voor elk wat wils: iets over dieren (al dan niet uitgestorven), mineralen, de aboriginals en hun cultuur, ... We brachten ook een bezoekje aan de Hyde Park Barracks. Dit was een gevangenis die door en voor de gevangen zelf gebouwd is. Later heeft het ook dienst gedaan als opvanghuis voor ongetrouwde vrouwen en als rechtbank. De redenen om vroeger in de gevangenis te raken zijn talrijk: stelen van een lok haar, stelen van een varken, inbraak, ... De redenen om de doodstraf te krijgen waren ook heel talrijk, waaronder één me opgevallen is, nl. het stelen van een koe. Voor het stelen van een varken kreeg je maar 7 jaar.
Wij hoeven hier niet te stelen, want het eten is heel goedkoop en bijzonder lekker. ‘t Zijn hier bovendien Amerikaanse porties. Man wat een berg!

• 04 December 2009 - 13:41

TimM:

Thanx for the update + foto's!

Rare vogels zijn het wel, onze Australische tegenvoeters.

• 06 December 2009 - 09:31

Claudine Db:

Een beetje enthousiaster kan ook wel als je zo'n grote pint in je handen hebt, of had je nog last van jetlag. In elk geval tof dat we kunnen meeleven.