aangekomen - Reisverslag uit Sydney, Australië van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu aangekomen - Reisverslag uit Sydney, Australië van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

aangekomen

Door: isabelle

Blijf op de hoogte en volg isabelle

03 December 2009 | Australië, Sydney

Het was natuurlijk wel wat. Om half vier in de namiddag zijn we vertrokken op 1 december. Op 3 december zaten we om 8u30 al een koffie'tje te drinken vlak buiten de luchthaven van Sydney. De bijna 28 uur die we onderweg waren, leken een roes van eten, filmpje kijken, boek lezen en slapen. Al bij al is alles vlot verlopen en hebben we zelfs geen nicotinepleisters nodig. De lieve mensen in Bangkok hadden op onze half uur durende transfer gelukkig een bruin aangeslagen, dampend rookkot voorzien.
De Australische douane kan je eigenlijk niet vergelijken met wat je ziet op Border Security. Of toch niet voor ons. We hadden aangekruist dat we niets aan te geven hadden, en nadat we dat ook mondeling bevestigd hadden aan de controlevrouw, mochten we voorbij de controle gaan en recht naar buiten. Dat was boffen, maar misschien hebben ze ons gewoon wat willen sparen omdat Daan z'n valies kwijt is. Ergens verloren in de transfer in Londen. We hopen dat we ze snel terug hebben. Normaal morgen.
Vandaag hebben we al wat rondgelopen en rondgereden (met een tourbus) door Sydney, waardoor we de meest toeristische plaatsen (Opera House, Harbour Bridge, Royal Botanic Gardens, ...) alvast gezien hebben. De zon schijnt hier zalig, waardoor we allebei al een mooi rood kleurtje hebben. Jammer genoeg zit de aftersun in Daans valies.

• 03 December 2009 - 13:45

TimM:

Jullie zullen alvast ver aan een echt bed toe zijn (volgens mijn info zitten jullie 10 uur voor, ttz, het is nu 00:41 's nachts in Sydney), maar toch snel deze reactie om te laten weten dat ik volg. Dus slaapwel!

PS: Is er een mogelijkheid om het uur van posten vh bericht te zien?

• 03 December 2009 - 23:19

Valere:

Daan, alé, je hebt dan toch één pak drum in Australië kunnen binnensmokkelen ;) De rest zit wss in je cabas?

De leute!

• 04 December 2009 - 10:39

Mieke:

ben er ook eens gepasseerd met 10 sloffen sigaretten (kwamen dan van Zimbabwé,10 bf./pak)...Was toch n beetje spannend, maar er door geraakt...de leute!!