Apollo Bay naar Warrnambool - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu Apollo Bay naar Warrnambool - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

Apollo Bay naar Warrnambool

Door: isabelle

19 December 2009 | Australië, Warrnambool

Zaterdag 19/12 — Apollo Bay naar Warrnambool

En vandaag is het bewolkt en enorm koud (nu ja, relatief koud eigenlijk: 21 graden). Nadat we uit onze luxekamer vertrekken, zetten we met ons autootje koers naar Cape Otway. We wijken even af van the Great Ocean Road om op een baantje naar een uithoek van Australië te gaan kijken naar de eerste vuurtoren op het vasteland. Er is daar meer te zien dan we dachten: er is ook een bunker uit de tweede wereldoorlog (om de Japanners te observeren). Het domein is zijn inkomgeld waard. Op de terugweg komen we koala’s tegen. Ofwel slapend in de bomen, ofwel vechtend op ‘t straat. Wie had gedacht dat die lief uitziende, altijd slapende beestjes zo agressief uit de hoek konden komen ?!

We vervolgen onze tocht langs de grote oceaanbaan. We nemen uitgebreid de tijd om de twaalf apostels (grote rotsen in de zee) langs alle kanten te bekijken en om foto’s te nemen. We verkennen verder ook de Loch Ard Gorge (met een Blowhole en Thunder Cave). Blijkt dat we zeker nog niet alles gezien hebben, maar dat is voor een volgende keer, als we nog eens op bezoek komen…

Onderweg zien we heel veel koeien, want het is hier de Zuivelstreek. Onze hotelkamer blijkt een appartementje te zijn, met keuken, badkamer en wasmachine. We draaien een wasje en besluiten vanavond zelf te koken.

• 19 December 2009 - 14:13

Maarten:

21 graden... koud noemen ze dat :-) 't is hier -8!

• 19 December 2009 - 22:37

Mieke:

miljaarde, zo n schone foto's!!! Toch n beetje jaloers...En t is hier inderdaad bitterkoud!! Mijn tenen vriezen er bijna vanaf!! Subiet kan ik mijn baspedaalken nie meer bedienen!!...

• 20 December 2009 - 22:10

Thomas:

scheune scheune! den foto met daan als 13e apostel mee klaksken past perfect in 't decor :). En 't vries hier absoluut nie, 't is ier minstens 23 graden waar da'k nu zit. Leugenaars...

• 23 December 2009 - 17:05

Diederik:

een 'blowhole', kunde da nekeer nader verklaren? 't Zal wel zijn dat tzijn geld waard was!