Taupo naar Wanganui - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu Taupo naar Wanganui - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

Taupo naar Wanganui

Door: isabelle

Blijf op de hoogte en volg isabelle

07 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Wanganui

Donderdag 7/1 — Taupo naar Wanganui

We passeren aan het Tongariro National Park, waar mooie bergen en enorme landschappen te zien zijn. Omdat het te koud en winderig is, laten we het een stuk aan ons voorbij gaan. We zien vele goed voorbereide hikers die voor enkele dagen in de bergen trekken. Niet echt voor ons, dus we trekken vanop afstand enkele foto’s van de Doomberg in de wolken.

In Wanganui hebben we een mooie kamer met zicht op de rivier, die ze hier ook ‘de Nijl van Oceanië’ noemen. Vooral vroeger werd hier veel verhandeld en kon je de boot nemen tot Auckland. Nu is het echter een eerder rustig dorpje waar niet zoveel meer te beleven valt. Toch hebben we nog een kiekje van de oorspronkelijke peddelstoomboot die voorbij vaart.