Rotorua naar Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu Rotorua naar Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

Rotorua naar Taupo

Door: isabelle

Blijf op de hoogte en volg isabelle

06 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Taupo

Woensdag 6/1 — Rotorua naar Taupo

Tussen Rotorua (ofte Rot-ei, dankzij de zwavelgeur) en Taupo bezoeken we twee plaatsen waar we volop kunnen genieten van de geothermische activiteiten.

Eerst gaan we naar Waiotapu Geothermal Wonderland, voor de Lady Knox geiseruitbarsting om 10u15. Als je wil weten hoe ze zo juist kunnen weten wanneer de geiser uitbarst: ze smijten een stuk zeep in de holte en binnen 1 a 10 minuten komt de geiser tot eruptie. In het park wandelen we rond langs de gekke, borrelende meren, putten, bergen, ... in alle kleuren van de regenboog. Vele plaatsen verwijzen naar de duivel: zijn inktpotten, zijn bad, de hel en zijn hol(te).

Het volgende terrein dat we bezoeken heet Waimangu. Dit is een echte aanrader, veel minder toeristisch dan Waiotapu, maar minstens even veel te zien. De kleuren groen, blauw en oranje/geel zijn buitenaards (of moeten we binnenaards zeggen?). We komen hier ook langzaam aan meer in de omgeving van The Lord of the Rings, en dat voel je ook. We komen (hoe verder van Auckland) steeds minder mensen en huizen tegen, waardoor het mysterieuzer wordt.

• 10 Januari 2010 - 22:08

Julie: