Middle Earth (Midden Aarde) - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu Middle Earth (Midden Aarde) - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

Middle Earth (Midden Aarde)

Blijf op de hoogte en volg isabelle

16 December 2017 | Nieuw Zeeland, Whakatane

Vanmorgen vroeg opgestaan (om 7u), waardoor we een mooi zicht hadden op de haven vanop het terras van ons backpackers hostel. Reden van het vroege opstaan is onze boeking voor de Hobbiton Movie Set tour die om 10u vertrekt bij het informatiecentrum van Matamata, dat trouwens gebouwd is in een Hobbithuis. Voor diegenen die niet weten waarover ik spreek: “De Hobbit” en “Lord of the Rings” zijn 2 boeken van J.R.R.Tolkien die de afgelopen jaren werden verfilmd door de Nieuw-Zeelandse regisseur Peter Jackson, telkens in drie films. Hobbits zijn kleine dwergachtige wezens met haar op hun voeten die wonen in een groene heuvelachtige omgeving met ronde houten deurtjes. Hun dorp werd een eerste maal nagebouwd voor de verfilming van The Lord of the Rings, maar nadien gewoon afgebroken. Het dorp werd zo’n 10 jaar later op dezelfde plaats heropgebouwd voor De Hobbit fimtrilogie. Dit keer gebruikten ze geen polyurethaan, maar het dorp werd volledig in natuurlijke, duurzame materialen gebouwd met als bedoeling de filmset te behouden en er een toeristische attractie van te maken. Leuk voor ons (en goed voor de inkomsten van de boerderij die zijn land hiervoor ter berschikking stelde).
Na het Hobbiton bezoek rijden we via een omweg rond Rotorua naar ons motel. Vermits we vorige keer al heel veel van de geothermische sites in Rotorua bezochten, kiezen we nu een alternatieve: Hell’s Gate. Wees blij dat we nu de geur van rotte eieren niet kunnen opsturen! Wel enorm de moeite: brobbelende, kokende zuren, die uit de grond/rotsen komen. Onderweg stopten we ook eens aan The Blue Lake en The Green Lake en aan een uitzichtspunt over Lake Tarawera. Hier waren vroeger roze en witte terrassen, maar door een vulkaanuitbarsting meer dan honderd jaar geleden, schiet er nu niets meer van over, behalve een prachtig uitzicht.
Vanavond slapen we in een motel in Whakatane. Wat broodnodige luxe en privacy!

• 16 December 2017 - 21:26

Charles Luc De Wispeleir:

Prachtig dat je het Hobbitdorp in het echt gezien hebt. Geniet en ontspan! Groetjes Luc en Lieve

• 16 December 2017 - 23:03

Helen:

Geweldig wat jullie allemaal al gezien hebben op die enkele dagen! Dat is daar een en al "precious". Geniet daar verder van die mooie natuur! Groetjes van ons allen. xxx

• 16 December 2017 - 23:35

Arlette:

Daan en Isabelle:wat zien jullie er prachtig uit in Hell’s Gate!
    All the best.

• 17 December 2017 - 05:34

Nancy:

Waaauw! Fijn te zien dat het jullie daar goed gaat! Rotorua, the blue lake,...het roept mooie herinneringen op, door jullie reisverslag reis ik telkens een beetje mee, Merci!

• 22 December 2017 - 16:55

Lies:

Ik ben jaloers, de hobbitfan.