Van Kaikoura naar Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu Van Kaikoura naar Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

Van Kaikoura naar Christchurch

Blijf op de hoogte en volg isabelle

24 December 2017 | Nieuw Zeeland, Christchurch

We staan zo vroeg op dat Daan zelfs nog een foto van de zonsopgang kan trekken en een zakje zwart zand kan meenemen! Vanmorgen gaan we walvis spotten vanop een boot. Het is, vooral het eerste uur, veel ‘transfer’, stoppen, wachten, met de geluidsgolven detector onder zee luisteren, weer wat verder varen, …

Daan ziet alvast een pelsrob zwemmen. Op één van de stopplaatsen zien we een haai onder het wateroppervlak zwemmen en een Albatos vliegen (je zou het niet zeggen, maar dat ding heeft een spanwijdte van 3 meter!). Eindelijk zien we een walvis (Spermwhale) water de lucht in blazen om even later onder water te duiken waarbij zijn staart zo karakteristiek opzwiept. Even verder is een andere walvis gesignaleerd, dus racet onze kapitein daarheen. Spannend, de moeite, en de kans op zeeziekte meer dan waard (heel veel mensen op de boot worden misselijk en moeten braken). Ik ook bijna, maar Daan niet. Vandaar dat hij trots met een (leeg) kotszakje bij de boot poseert.

Na dit boottochtje (gedaan om 10u30) hebben we een hongertje gekregen. We hoorden dat er in de buurt waar we gisteren seals gespot hebben, een kraam is waar ze Crayfish op de BBQ bereiden. Daar aangekomen, kunnen we zelf onze langoest kiezen (de prijs staat erop), wordt deze klaargemaakt en geserveerd met rijst en een salade. Overheerlijk!

Terug gekomen, willen we ook nog een Albatros kolonie spotten op de Peninsula, maar dat lukt ons niet. Wat we wel hebben is een foto waar je kan zien hoe smal de landtong op sommige stukken is: baan in het midden, wat groen langs de kant en zee aan de twee kanten. We rijden verder op de autostrade richting Christchurch en maken een kleine omweg langs Gore Bay om te stoppen bij Cathedral Cliffs. Het lijkt een soort orgel of kathedraal van Gaudi, die hier door de natuur werd gemaakt. Ook de trompe l’oeil, waarbij het lijkt dat de zee op een hoger niveau omhoog gehouden wordt, vinden we wel leuk.

Vanavond eten we ook nog eens heel lekkere Xmas turkey in het restaurant van ons hotel. Want morgen en overmorgen is hier (in de buurt/land) niets open! Dus dat wordt creatief zoeken naar een oplossing om niet te verhongeren.

• 24 December 2017 - 12:03

Nancy:

Hallo Bella&Daan,
    Indrukwekkend wat jullie in korte tijd reeds allemaal gezien, bezocht hebben!
    Prachtig hoe je alles beschrijft in je reisverslag!

Alvast ‘’warme’’ kerstgroeten, ‘’vrolijk’’ wordt jullie kerst zeker en vast!
    Amuseer jundr verder in het mooie NZ
    Bart&Nancy

• 24 December 2017 - 12:33

Arlette:

Dag Daan en Isabelle,
    Proficiat, het is jullie gelukt!
    Daan, zo matinaal! Maar je moet van de gelegenheid gebruik maken, dit komt mss. niet meer terug.
    Laat de turkey maar smaken en geniet van de kerstsfeer in N.Z.
    Zalig kerstfeest en vele groeten, ook van Tim.

• 24 December 2017 - 15:19

Helen En Co:

Hallo zus en Daan,

Leuk dat we zo altijd een beetje kunnen meereizen. Bij de laatste twee verslagen kan ik wel geen foto's meer terugvinden, normaal? Geniet van de kerstdagen daar!
    Prettige Kerstdagen!
    Kusjes van Helen en co

• 24 December 2017 - 16:05

Charles Luc De Wispeleir:

Mooi reisverslag .moet je insturen bij van. Die vragen regelmatig reisverslagen. Kijken uit naar de foto's. Groetjes ma en pa .

• 24 December 2017 - 16:05

Charles Luc De Wispeleir:

Van moet vab zijn.

• 25 December 2017 - 00:02

Arlette:

Hallo,
    Bedankt voor de prachtige foto's en keigoed reisverslag. Amaai, jullie krijgen nogal wat indrukken te verwerken!
    Hopelijk vinden jullie straks iets om tussen de kiezen te steken...