Van Blenheim naar Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu Van Blenheim naar Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

Van Blenheim naar Kaikoura

Blijf op de hoogte en volg isabelle

23 December 2017 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Ondanks de verontrustende berichtgeving verloopt de rit naar Kaikoura heel vlot. Op sommige plaatsen wordt er wel nog gewerkt en hier en daar zien we ook echt de vernielde baan door de aardbeving van vorig jaar. Het moet hier ’t een en ’t ander geweest zijn. De Nieuw-Zeelandse truckers werpen de wegenwerkers snoep toe vanuit hun vrachtwagen (als bedankje voor al het herstellingswerk van het afgelopen jaar of als kerstcadeautje?). Na twee uur rijden komen we zonder enig probleem aan in Kaikoura. We willen graag deze namiddag de walvisboottocht gaan doen, maar door het slechte weer op zee (sterke wind) vaart de boot niet meer uit. We kunnen wel nog de tour van morgenvroeg om 6u45 reserveren, dus doen we dat. Duimen dat die wel doorgaat!

We rijden even verder langs de kustlijn naar uitzichtspunt Point Kean vanwaar je pelsrobben kan spotten. We wandelen wat op de rotsen richting zee, in de hoop iets te kunnen zien, en we trappen (letterlijk) bijna op een pelsrob. Nadat Daan even dichterbij wil komen om samen op de foto te gaan met de pelsrob, zodat we kunnen tonen hoe dicht we wel bij dat beest staan, begint hij toch te protesteren door te proesten en te roepen. We nemen deze waarschuwing ernstig, gaan niet dichterbij, maar nemen toch nog een aantal mooie foto’s. Later lezen we dat we best 10 meter afstand houden van de pelsrobben… Tot onze grote verbazing zijn de andere mensen die hier rondlopen niet in het minst geïnteresseerd in onze pelsrob (het is nochans de enige die daar te zien is); wat te gewoontjes voor de gemiddelde Nieuw-Zeelander?

Achteraan ons motel is een klein wit poortje. Als je dat doorstapt, over de spoorweg, door de duinen, kom je aan een prachtig verlaten zwart zand strand, met ongelooflijk mooie blauw/groene zee en dan de bergen met besneeuwde toppen op de achtergrond… dat wordt waarschijnlijk een poster.

Kaikoura is bekend voor haar Crayfish (een soort langoest), maar we hebben er nog niet kunnen van proeven omdat hij niet meer verkrijgbaar was in de supermarkt naast ons motel. Geen probleem, vanavond leggen we wat scampi’s in looksaus op de ‘Barby’. Hmmm!

• 23 December 2017 - 07:46

Charles Luc De Wispeleir:

En dan zijn er mensen die zeggen dat er niets te beleven is in nieuw Zeeland. Hopelijk zien jullie de walvissen en wordt de zeewater kalmer. Groetjes

• 23 December 2017 - 09:44

Wouter Demarest:

Beste collega en Daan,
    Ik volg met genoegen jullie reisverslag.
    Wat een indrukwekkend land(schap)!
    Exporteert die Isabel Vineyard naar België? #justasking :-)
    Groeten.

• 23 December 2017 - 12:17

Arletts:

Did you see the whales?
    Die mooie afwisselende landschappen blijven zeker op jullie netvlies gebrand, wat een adembenemende belevenis!
    Geniet van alles. Groetjes.