Van Dunedin naar Invercargill - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu Van Dunedin naar Invercargill - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

Van Dunedin naar Invercargill

Blijf op de hoogte en volg isabelle

27 December 2017 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Een drukke dag voor de boeg: zo’n 270 km rijden en een tiental stopplaatsen gepland langs de Catlins. We beslissen Otago Peninsula over te laten voor een volgende keer.

We starten met een bezoekje aan het station van Dunedin. We wilden het graag nog eens bezichtigen omdat we het een heel mooi gebouw vonden. We zijn niet de enigen, want in de korte tijd die we er spenderen, worden busladingen vol toeristen met de regelmaat van de klok gelost.

We rijden even langs de ‘autostrade’ om snel aan onze tocht door de Catlins te kunnen beginnen. Eerste stopplaats is Nugget Point. Een wandeling van een 25 tal minuten brengt ons naar een vuurtoren, van waarop je een prachtig zicht hebt op de onderliggende rotsen. We trekken wat foto’s van zeehonden die we zien rondzwemmen en lopen. Als we nadien naar de foto’s kijken en ze uitvergroten, blijken de rotsen vol te liggen met zeehonden. Ongelooflijk! Jack’s Blowhole slaan we deze keer over.

De volgende stop is Purakaunui Falls. We herinneren ons dit nog van vorige keer. De waterval is hetzelfde, maar de tocht ernaar toe blijkt helemaal anders te zijn. Het duurt nu maar zo’n 10 minuten om er te geraken (en telkens weer terug ook natuurlijk... want onze auto kunnen we niet meenemen). Hier eten we ook onze zelfgemaakte lunch van scampi’s met groenten op een broodje.

Vervolgens stoppen we bij Lake Wilkie om een mooie spiegelfoto te trekken, en dat lukt best. Opnieuw een wandeling van zo’n 20 minuten. De volgende stopplaats is McLean Falls. Opnieuw een mooie wandeling van 45 minuten om een prachtige waterval in niveaus te zien vallen. Blijkbaar in totaal 22 meter. Porpoise Bay vinden we niet op ons kaartje, dus rijden we door naar Curio Bay, waar we een mooi zicht krijgen op een gefossiliseerd bos dat enkel bij laag water te zien is. We hebben dus geluk.

Voor de aandachtige lezer: we hebben dus heel de tijd langs de kust gereden, waar enorm grote bossen (oerwouden als je erin staat) en veel water (in de vorm van watervallen, meren, …) aanwezig is. Alweer een prachtige dag, met prachtig weer!

• 27 December 2017 - 20:49

Arlette:

Schitterende kustlijn en staalblauwe hemel, heel erg mooi! Dat was zeker eengeslaagde trip.
    Groetjes!