Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

Rotorua

Door: isabelle

Blijf op de hoogte en volg isabelle

05 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Dinsdag 5/1 — Rotorua

Vanmorgen bezoeken we de derde grot in de buurt: Aranuï. Het is de minst toegankelijke en meest exclusieve die we te zien krijgen, want hier komen dagelijks maar een 100-tal bezoekers (5 tours van 20 mensen). En ook deze heeft weer zijn eigen kenmerken: hier stroomt geen water, dus er zijn geen insecten en geen gloeiwormen.

Vermits we nog geen kiwi live gezien hebben, gaan we naar het kiwihuis. Daar zien we één volledige grote en in het donker levende kiwi, die we jammer genoeg niet kunnen/mogen fotograferen. We zien echter nog van alle andere grappige en rare beesten: de trekvogel die de eerste Polynesiërs gevolgd hebben en zo in Nieuw-Zeeland terecht gekomen zijn (zij zijn de oorspronkelijke Maori), een inlandse megaduif, koningsvogeltje, …

Als we bijna aangekomen zijn bij onze overnachtingsplaats in Rotorua, laat de politie ons stoppen (niet alleen ons, maar alle wagens) om te blazen. Hier beschikken ze over moderne technologie en moet je geen minuut lang blazen, maar kort in de richting van een machientje. En ‘t was natuurlijk in orde, dus we mogen door rijden. Al maakt onze auto een raar geluidje. Aangekomen in onze jeugdherberg zien we dat het een klein vogeltje is (zie foto) dat nog leeft! Het is wel zwaar gewond, dus we rijden naar een dierenkliniek, waar ze het vogeltje gaan laten inslapen (omdat het geen native bird is).

Vanavond besluiten we nog even te ontspannen in het alom geprezen en wereldberoemde Polynesian Spa: verschillende thermale baden (tussen 35 en 40 graden) met zicht op het Rotorua Lake. Zalig!

• 08 Januari 2010 - 19:55

Diederik:

Wa! Heeft Fons als cadeau een klein vogelken meegegeven op reis? Da's lief. En dat 'natuurlijk' van 'we waren natuurlijk nuchter', is da ni wa overdreven? In ieder geval, tklinkt ginder plezant aja