Van Picton naar Blenheim - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu Van Picton naar Blenheim - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

Van Picton naar Blenheim

Blijf op de hoogte en volg isabelle

22 December 2017 | Nieuw Zeeland, Blenheim

We rijden vandaag van Picton naar Blenheim. Op zich niet zoveel kilometers, maar we maken een omweg: we rijden eerst naar Havelock over de Queen Charlotte Drive, omdat we van daaruit prachtige zichten hebben op de Marlborough Sounds. Het is 36 km lang heen en weer en naar boven en beneden rijden op smalle banen met regelmatig een tegenligger. Onderweg stoppen we meermaals om foto’s te nemen en soms is het ook wat stappen en klimmen naar een uitzichtspunt. Zeker en vast de moeite waard!
Van Havelock rijden we naar Renwick: de buurt waar (vooral witte) wijn gemaakt wordt. We bezoeken 4 huizen, proeven wat wijn, kopen wat wijn en genieten vooral ook van de omgeving: enorme wijngaarden, wijnranken met kleine trosjes druiven, mooie vergezichten in het heuvelachtige landschap. Voor we aan ons hotel in Blenheim zijn, stoppen we bij een kersenkwekerij om wat lekkere verse kersen te kopen. De meeste mensen komen naar hier om zelf een kilootje of zo te plukken. ’s Avonds eten we heel lekker in restaurant Mondriaan aan Seymour Square. Daan poseert nog even bij de toren die daar op het plein staat ter herdenking van de gesneuvelde Nieuw-Zeelandse soldaten.
We hopen dat morgen de weg naar Kaikoura open is, want die werd zwaar beschadigd na de aardbeving van vorig jaar. De autostrade zou sinds 15 december terug open moeten zijn tussen 7 en 19u, maar wordt soms tijdelijk afgesloten, om de laatste herstellingswerken uit te voeren… spannend.

• 22 December 2017 - 11:31

Nancy:

Nice!
    Mooie foto’s!
    Wat is het daar schoon hè...blij te kunnen ‘’meereizen’’ door jullie reisverslag en foto’s, Dankuwel!

• 22 December 2017 - 11:57

Vermeir Rosalia.vermeir@hotmail.com En Agnes:

Wijze vergezichten, goede verslaggeving.Zeker en vast lekkere wijnen! Zijn het zoete kersen? Donkere van kleur goed rond. Geniet ervan. Groetjes

• 22 December 2017 - 13:29

Charles Luc De Wispeleir:

Mooie baaien en vergezichten. Da vindt ge niet bij ons. Mooie foto's. Weer een stukje rijker in ervaringen geworden. Breng maar vele mooie verhalen van nieuw Zeeland mee. Groetjes Luc en Lieve

• 22 December 2017 - 16:45

Lies:

Prachtig! En, al een stukje kunnen doen van Lord of the rings route?

• 22 December 2017 - 19:53

Arlette:

Isabelle, je staat beeldig met die kersenoorbellen en poseerde mooi bij je vineyard!
    Ook Daan past perfect in de toren!
    Bedankt voor de mooie foto's, om te watertanden...
    Groetjes, ook van Tim.
    Verder ook vele groeten van Marc en Marleen.