Van Greymouth naar Westport - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu Van Greymouth naar Westport - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

Van Greymouth naar Westport

Blijf op de hoogte en volg isabelle

01 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Westport

We staan vroeg op, zodat we nog eens met het thuisfront kunnen Skypen, waar het nu oudejaarsavond is. Nadien gaan we naar Shantytown: een goudzoekersdorp dat nagebouwd werd met huizen en materiaal dat men overal in de buurt nog vond uit de 19de eeuw. Goed gelukt!

Nadien rijden we naar Punakaiki. Daar willen we om kwart voor 11 toekomen, omdat het dan hoogtij is en het water rond de Pancake Rocks uit de blowholes spuit. We zijn de tweede keer niet minder onder de indruk van wat we hier zien! Onderweg zien we ook nog een rare loopvogel, die blijkbaar geen schrik heeft van mensen.

In Westport gaan we eerst naar Cape Foulwind om naar een kolonie pelsrobben te kijken. Zoek ze maar eens op de laatste foto. Er staan er zeker 10 op!

• 01 Januari 2018 - 12:48

Arlette:

Indrukwekkend die Pancake Rocks, te vergelijken met de Grand Canyon?
    Vele groetjes en succes met jullie verdere tocht!

• 01 Januari 2018 - 16:07

Hans Vermeir:

gelukkig nieuwjaar :-)

• 01 Januari 2018 - 17:22

Charles Luc De Wispeleir:

Mooie foto's jullie zien er uit als echte Nieuw Zeelanderts. Geniet groetjes.ma en pa