Halls Gap naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu Halls Gap naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

Halls Gap naar Melbourne

Door: isabelle

Blijf op de hoogte en volg isabelle

21 December 2009 | Australië, Melbourne

Maandag 21/12 — Halls Gap naar Melbourne

We besluiten een kleine omweg te maken en niet rechtstreeks naar Melbourne te rijden. Hierdoor hebben we tijd om de Trentham Falls en de Hanging Rock te bezoeken. De Base Tour rond de Hanging Rock, levert ons een mooie wandeling op, maar we zien niets van de rotsen, omdat er bomen voor staan. Dus wagen we ons aan de steile beklimming. En die is zeker de moeite waard! Er werd hier een film opgenomen ‘Picknick at the hanging rock’ en hier zijn ook vier meisjes verdwenen een twintigtal jaar geleden. Wij vinden gelukkig de weg terug naar onze auto en kunnen verder rijden.

Vermits we in de wijnstreek zitten, willen we natuurlijk ook een wijngaard bezoeken. Maar diegenen die we vinden blijken uitzonderlijk gesloten. Jammer voor ons, maar gelukkig hebben we nog twee flessen wijn in een grootwarenhuis in de buurt gekocht. Dorst gaan we niet hebben...

Aangekomen in Melbourne (het is hier nog steeds fantastisch weer!) wandelen we wat door de binnenstad en bewonderen de prachtige gebouwen. Als daar zijn: Flinders Street Station, St Paul’s Cathedral, het Atrium Building op Federation Square en de foyer van het Regent Theatre (door de tralies, want ‘t was gesloten). We spoelen de indrukken weg met een grote fles Chimay Blauw, waarmee we wat andere toeristen en Australiërs jaloers maken.

• 22 December 2009 - 12:38

Claudine:

De chimay blauw lust ik ook wel... niet alleen de toeristen daar zijn jaloers...

• 23 December 2009 - 17:10

Diederik:

kziet hier al, kzal met Claudine nekeer enen moeten gaan drinken :)
    Bella, zoveel beklimmingen da gal gedaan hebt, voeldu wel goe? Daan, zo weinig bier da gal gedronken hebt, voeldu wel goe?