Van Te Anau naar Wanaka - Reisverslag uit Makarora, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu Van Te Anau naar Wanaka - Reisverslag uit Makarora, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

Van Te Anau naar Wanaka

Blijf op de hoogte en volg isabelle

29 December 2017 | Nieuw Zeeland, Makarora

Vandaag moeten we 527 km rijden… We staan op om 5u en vertrekken in Te Anau om 6u zodat we op tijd kunnen inchecken voor onze rondvaart door de Milford Sounds die om 08u55 vertrekt. De tocht van Te Anau naar Milford Sound gaat vlot, zodat we zelfs nog tijd hebben om onderweg te stoppen om mooie foto’s te trekken, o.a. van de Mirror Lakes. Doordat we heel vroeg zijn, het licht mooi op de bergen zit en er nagenoeg geen wind is, hebben we perfecte foto’s!

Het bezoek aan de Milford Sounds blijft, ook een tweede keer, indrukwekkend. Zeker omdat we het eerste half uur van de boottocht prachtig weer hebben; nadien komen er wat wolken opzetten. De Milford Sounds zijn eigenlijk – in tegenstelling tot wat hun naam doet vermoeden – fjorden (door gletsjers uitgeholde valleien), en dus geen sounds (bergen die ondergelopen zijn door de zee, zoals bijv. de Marlborough Sounds die we zagen in het noorden van het Zuidereiland). De Jucy Cruise is een absolute aanrader: doet dezelfde dingen aan als de andere maatschappijen, je krijgt een hapje en een drankje (toch op de boot van 9u) en dat alles aan de helft van de prijs van de anderen.

Na onze boottocht rijden we in één stuk door naar Wanaka (we wisselen wel frequent van chaffeur: de vermoeidheid en het warme weer laten zich voelen). Wanaka is een eind verder dan Queenstown, waar we oorspronkelijk dachten te overnachten, maar daar waren echt geen betaalbare kamers meer beschikbaar, noch bij Booking.com, jeugdherbergen of AA travel. Tip voor de reizigers naar Nieuw-Zeeland: boek niet alleen Kerstdag en Nieuwjaar op voorhand, maar heel de week ertussen ook, omdat iedereen nu blijkbaar vakantie neemt!

We stoppen even voor foto’s aan “Devil’s staircase”, een lookoutpunt aan Lake Wakatipu nabij Queenstown. Trouwens, in de regio van Queenstown (waar ik acht jaar geleden geflitst ben en een fikse boete aan mijn been had), komen we heel veel politie tegen. Bijna allemaal hebben ze net iemand van de baan gehaald, staan ze verdoken opgesteld, of “volgen” ze ons gedurende tientallen kilometers. Daan krijgt de stuipen op zijn lijf als ze plots de zwaailichten opzetten. Gelukkig waren de zwaailichten bedoeld voor de wagen achter ons en kunnen we gewoon doorrijden. We stoppen even later in het dorpje Cardrona om iets te drinken in een soort Amerikaanse saloon, zelfs met volledig nagebouwde houten gevel.

Verder stoppen we aan Lake Wanaka en Lake Hawea. Dit keer met beter weer dan vorige keer, waardoor we opnieuw leuke foto’s kunnen nemen.

Doodmoe komen we toe in ons huisje in het vakantiepark in Makarora (echt zo’n driehoekige bungalow). Hier is niet meer dan een infocentrum, met gelukkig ook een winkeltje, bar en restaurant, dus kunnen we nog iets eten en drinken.

• 29 December 2017 - 16:24

Arlette:

Dat was best wel een stresserende rit met de politie op de hielen. Gelukkig vonden jullie nog een saloon om de emoties door te spoelen.
    Leuk vakantiehuisje, het doet me denken aan een Nederlands vakantiehuisje.
    Bedankt voor de schitterende foto’s. Groetjes.

• 29 December 2017 - 17:03

Charles Luc De Wispeleir:

Super foto's en mooie beschrijving van uw dag. Geniet van de mooie natuur. Groetjes ma en pa

• 29 December 2017 - 21:22

Vermeir Rosalia.vermeir@hotmail.com En Agnes:

Wat een belevenis, en mooi foto's, vooral degene met een prachtig van weerspiegeling in de fjorden. Nu even rustig aan en verder.hou het veilig. Groetjes van je meter en mij.

• 30 December 2017 - 15:53

Lies:

Prachtige natuur, leuk dat we kunnen meegenieten. Hier steekt de wind hevig op.

• 02 Januari 2018 - 07:23

Helen:

Prachtige foto's inderdaad! Lijkt me wel leuk zo een vakantiehuisje.