Van Westport naar Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu Van Westport naar Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

Van Westport naar Nelson

Blijf op de hoogte en volg isabelle

02 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Nelson

We vertrekken vandaag bij mooi weer. Eerst stoppen we in Westport nog eens aan het Coaltown museum. Dat hadden we 8 jaar geleden ook gedaan (we herkennen de schuine kar), maar is nu volledig en prachtig vernieuwd: heel groot, overal foto’s, filmpjes en achteraan zelfs een nagemaakte mijngang. De moeite waard!

We rijden heel wat kilometers, stoppen onderweg om te lunchen en bezoeken in Saint-Arnaud het infocentrum van waaruit we een wandeling willen maken aan de Nelson Lakes. Net als we willen vertrekken, begint het te regenen. We besluiten even te wachten en vertrekken dan toch naar de startplaats van de wandeling. Daar aangekomen beseffen we dat we naar de startplaats van de verkeerde wandeling zijn gereden en begint het ook nog eens meer te regenen. We beslissen dan maar om door te rijden naar Nelson zelf. Na nog enkele buien onderweg, klaart het weer volledig op en zitten we weer te puffen in de wagen.

In Nelson verblijven we in een B&B op een berg, met een mooi zicht op de stad. We doen onze was en vertrekken naar de stad voor een lekker etentje bij Ford’s. Ook ’s avonds is de kathedraal van Nelson indrukwekkend.

Vanavond zijn we te moe om nog te werken aan het reisverslag, dat zal voor morgen zijn.

• 03 Januari 2018 - 08:23

Arlette:

Dag Daan en Isabelle,
    Moe maar tevreden. Geniet van Nelson en de mooie natuur.
    In België storm, tot nu toe zonder al te veel schade. Hier alles OK.