Van Durban naar Drakensberg - Reisverslag uit Bergville, Zuid-Afrika van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu Van Durban naar Drakensberg - Reisverslag uit Bergville, Zuid-Afrika van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

Van Durban naar Drakensberg

Blijf op de hoogte en volg isabelle

10 November 2018 | Zuid-Afrika, Bergville

Vanmorgen gaan we nog even naar het strand van Durban, volledig aangelegd met fitnessplaatsen, skateparken en noem maar op. Het wordt hier het surfparadijs genoemd, en we denken dat dat wel kan kloppen als je hier de golven en de wind voelt.
De volgende geplande stopplaats is Pietermaritzburg: een fijn stadje, waar het oude koloniale verleden (in de enorme gebouwen) botst met het dagelijkse leven van de verpauperde zwarte bevolking. Wat een contrast.
Nadien (18km verder) stoppen we ook in Howick, om de waterval te bekijken die even hoog zou zijn als de Victoria Falls in Zimbabwe. De moeite om te stoppen en ook te lunchen.
Nadien rijden we door naar The Cavern, aan het noorden van de Drakensberg. Onderweg zijn we enorm onder de indruk van de ons omringende bergen. Eens toegekomen, genieten we van een luxekamer, met prachtig uitzicht en rieten dak.
Heel het hotel straalt luxe uit, vooral als je weet dat hier speciaal nanny’s worden aangesteld om de maaltijd van de volwassenen rustig te laten verlopen. We zien hier naast toeristen, ook rijke (blanke) Zuid-Afrikanen.

• 10 November 2018 - 16:57

Vermeir Rosalia.vermeir@hotmail.com En Agnes:

Heerlijk zo meereizen,zonder veel moeite. Duidelijk is dat het een land is met verschillende uitzichten, maar hoe is het met de temperatuur nu? Is het draaglijker of is het toch even wennen naar gelang de streek.Voor jullie is het alvast genieten. Tot later ,GROETJES

• 10 November 2018 - 17:52

Ma En Pa:

Weer veel mooie foto's. Geniet en we kijken uit naar verdere uitleg bij uw fotoboek. Groetjes van ma en pa

• 10 November 2018 - 20:34

Arlette:

Luxe kent men daar blijkbaar ook in dit land vol contrasten. Jullie kunnen zich even wentelen in al dat moois. Profiteer er van.
    Groetjes.