Tortuguero dag 2 - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu Tortuguero dag 2 - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van isabelle de wispeleir - WaarBenJij.nu

Tortuguero dag 2

Blijf op de hoogte en volg isabelle

01 Oktober 2019 | Costa Rica, Tortuguero

Vandaag staan we vroeg op om de ochtendtoer van 5u30 door het Nationale Park te doen. Omgeven door een prachtige natuur spotten we vanop ons bootje mooie beestjes: vogels, apen, drietenige luiaard, leguaan, Jezus lizard,... Te veel om op te noemen, dus ik laat de foto's voor zich spreken.

Rond 8u keren we terug om te ontbijten. Kort, want we doen dan nog een andere boottocht door het Nationale Park. Heel erg de moeite!

In de namiddag besluiten we wat te rusten in het hotel en gaan even zwemmen. Aan het zwembad loopt ook een leguaan rond en zien we veel soorten papegaaien rondvliegen. Het zwemmen doet deugd, want hoewel de temperatuur hier tussen 20 à 25 graden is gedurende de dag en nacht, wordt het tegen de middag heel drukkend en vochtig.

Vanavond ervaren we ook eens een rasechte stortbui met donder, bliksem en bakken water die uit de lucht vallen, gedurende een uur of 3. En dan is het voorbij. Na het avondeten doen we een uitstap om zeeschildpadden te bekijken. Een heel avontuur! Lang wachten tot de spotter ons komt halen, en dan in een klein groepje in het pikkedonker op het strand naar een reusachtige schildpad gaan kijken die eieren legt, en ze dan weer toedekt... Indrukwekkend! Daar hebben we jammer genoeg geen foto van, omdat je op het hele strand geen licht mag maken. Dit zou de schildpadden in de war kunnen brengen. Hoe we dan iets gezien hebben? Onze gids had een speciaal rood lampje waarmee hij op of rond de schildpad kon schijnen.

• 02 Oktober 2019 - 15:20

Arlette:

Wat een mooie natuur daar en het kan er ook nog flink regenen.
    Ik zou me niet zo op mijn gemak voelen met al dat water rondom mij in zo’n bootje...

• 02 Oktober 2019 - 16:05

Nancy&Bart:

Hallo lieverds! Wat een gelukstreffer! Jullie hebben op één dag al heel wat dieren gezien! Zo tof, in onze herinneringen varen we nog es mee, wandelen we in het pikdonker over het strand....ervaren we dat speciaal, gelukzalig gevoel als de reuzenschildpad haar eieren legt! Onbeschrijfelijk hè als je dat zo dichtbij kan zien.
    Ja, ook de ferme regendouches van een 3tal uur zijn we niet vergeten. Wellicht ook nodig om die kleurenpracht in de natuur mooi en levendig te houden.
    Geniet maar volop van al het moois wat Costa Rica te bieden heeft!
    Groetjes uit het winderig, kouder wordend België...

• 02 Oktober 2019 - 20:12

Diederik:

Jawadde, natuurfotografe bella! Zo'n schoon foto's!